• Gratis verzending vanaf €25,-
  • Voor 15:00 besteld, morgen in huis
  • 100% Rijklaar geleverd aan huis

Bestelling ruilen

Retourneren van mijn fiets

Helaas kan het voorkomen dat uw fiets niet de juiste afmeting heeft, of gewoonweg niet aan de verwachtingen voldoet die u voor ogen had. U heeft besloten, je wilt je fiets omruilen voor een ander exemplaar die wel voldoet aan uw verwachtingen. Als u aanspraak wilt doen op de 100 dagen bedenktijd is het noodzakelijk dat uw aanvraag aan bepaalde voorwaarden voldoet. Om teleurstellingen te voorkomen, is het zeer belangrijk dat u eerst de voorwaarden controleert! 

Hoe kan ik mijn fiets ruilen?

Om de fiets te kunnen ruilen voor een ander exemplaar dien je eerst contact met ons op te nemen. Voor een snelle en gemakkelijke afhandeling is het handig om je bestel- of ordernummer bij de hand hebben, en laat ons weten voor welk ander exemplaar jij het artikel wilt omruilen.

Hoe werkt een omruiling?

Er zijn verschillende scenario’s mogelijk. Let op! Als je een bijbetaling moet doen voor de nieuwe fiets/afschrijving, dan moet deze eerst bij ons binnen zijn voordat de omruiling kunnen uitvoeren. Als je de huidige fiets ruilt voor een goedkoper exemplaar, dan storten wij het verschil na ontvangst weer terug op dezelfde rekening als waarmee je betaald hebt.

1. De ‘nieuwe’ fiets is op voorraad, en je huidige fiets is ongebruikt en/of onbeschadigd

In dit geval kan de fiets, zoals wij het noemen, 1 op 1 omgeruild worden. De nieuwe fiets wordt dan gebracht op dezelfde dag dat de huidige fiets opgehaald wordt. Op deze manier wordt het in één keer afgerond.

2. De ‘nieuwe’ fiets is op voorraad, en je huidige fiets is gebruikt en/of beschadigd

In dit geval moet je huidige fiets eerst terugkomen ter beoordeling, en dan wordt bepaald of er een afschrijving plaatsvindt. Als de fiets beoordeeld is, dan kunnen wij de nieuwe fiets naar je opsturen.

3. De ‘nieuwe’ fiets is niet op voorraad, en je huidige fiets is ongebruikt en/of onbeschadigd

In dit geval kunnen wij de nieuwe fiets pas leveren als deze op voorraad is. Hier zal je dus op moeten wachten. Of je de huidige fiets bij je thuis houdt, of door ons laat ophalen is in principe aan jou. Het is wel zo dat er op de huidige fiets niet gefietst mag worden en deze dus helemaal niet gebruikt mag worden tot hij is opgehaald. Daarom is het vaak handiger om de huidige fiets op te laten halen door ons.

4. De ‘nieuwe’ fiets is niet op voorraad, en je huidige fiets is gebuikt en/of onbeschadigd

In dit geval moet de huidige fiets terugkomen ter beoordeling, en dan wordt bepaald of er een afschrijving plaatsvindt. Als de fiets beoordeeld is, zal de nieuwe fiets besteld worden. Het is dan nog een kwestie van wachten tot de nieuwe fiets weer bij ons binnen is.

Goed om te weten: heb je een verzekering voor je fiets afgesloten? Indien deze bij ons is afgesloten zetten wij deze om. Als je zelf een verzekering hebt afgesloten, denk er dan om dat je de omruiling op tijd doorgeeft!

Ik wil een accessoire omruilen, hoe werkt dat?

Een accessoire kan omgeruild worden voor een nieuw exemplaar, binnen de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Neem dan contact met ons op om dit in orde te maken, zodat wij het in ons systeem kunnen aanmelden. Je kunt je bestelling per post terugsturen naar onze locatie in Heerlen (Willemstraat 23 6411KX Heerlen).

Gebruik bij voorkeur de originele verpakking voor het retourneren. Heb je de verpakking niet meer? Verpak het product dan goed in een stevige doos, zodat het veilig aan ons geretourneerd kan worden. Denk er wel om dat een gebruikt, incompleet en/of beschadigd product niet meer tegen de nieuwprijs verkocht kan worden.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »